Senaryo
Senaryo yazımı Amerikan ve Fransız tarzı olarak iki farklı biçimde gerçekleştirilir. Amerikan sinemasında senaryo yazarı yönetmene fazla iş bırakmadan çekilecek filmi plan plan bölerek tüm bu planları ayrıntılandırır. bu anlayışla yazılan senaryo'ya tretman (treatment) adı verilir. sayfa önce ikiye bölünür. her plan için altı çizili biçimde bir künye (üstbaşlık) oluşturulur. künyede sahne numarası, plan numarası, karakterler, mekan, iç-dış ve gece-gündüz ayrımları belirtilir. künyenin ait olduğu planın ayrıntılandırılacağı alan ikiye bölünür. sol tarafa o planda görülecek herşey, sağ tarafa da o planda duyulacak her şey yazılır. filmde yeralan tüm planlar sırasıyla dizilerek senaryo bitirilir. Fransız tarzı senaryonun tretman aşamasında ise aynı biçimde düzenleme, planlara değil de sahnelere göre yapılır. her sahne için ayrı bir künye oluşturulur. künyede yazanlar amerikan tarzındakilerle aynıdır ve sahneler yine ikiye ayrılmış sayfada solda görünecekler, sağda duyulacakların yazılmasıyla oluşturulur. Fransız senaryo ekolünde planlara bölme, yönetmene aittir.
- Ahmet Yüce Bugün
- Şahmeran Dün
- Barlas Erinç 30 Nisan
- Efe Tuncer 29 Nisan
- Marty Feldman 28 Nisan
- Prenses Fevziye 27 Nisan
- Lokman Hekim 26 Nisan
- Can yücel (2) 507
- Barlas Erinç 246
- Şahmeran 124
- Yaşar Alptekin 106
- Çiçek Dilligil 101
- Özgü Namal 87
- Orhan Ayhan 77
- Yusuf Azuz 77
- Gonca Vuslateri 75
- Güzide Duran 75
- Tolga Han 74
- Namık Ekin 66
- Uğur Yücel 65
- Deniz Arman 60
- Ahmet Yüce 58
- Deniz Arman 60
- Güzide Duran 75
- Yaşar Alptekin 106
- Barlas Erinç 246
- Yusuf Azuz 77
- Gonca Vuslateri 75
- Namık Ekin 66
- Şahmeran 124
- Tolga Han 74
- Özgü Namal 87