FB TW PIN NWS
BioRank 7428

Merih Dumlu

Doğum tarihi : ??.??.1949
Merih Dumlu kaç yaşında : 75
Kilo & Boy :
Burcu :
Meslek : Müzisyen
Merih Dumlu doğum yeri : Ankara

Merih Dumlu Biyografisi

Merih Dumlu, popüler müziğimizin isimsiz kahramanlarından biridir.

Merih Dumlu, 1949 yılında Ankara Cebeci Sergenler Sokakta doğmuştur. Babası Kemal Dumlu hava kuvvetlerinde askerdir. NATO kapsamında 6 ay ABD’ye helikopter eğitimi almak üzere gider ve Türkiye’nin ilk askeri helikopterinin Türkiye’ye getirilmesinde rol oynar. Eskişehir’de 12. Hava Ulaştırma üssünde pilot yetiştirir. Çocukları Meriç ve Merih de babalarıyla beraber onun görev yerlerinde çocukluklarını geçirirler. Babaları askerliğin yanı sıra aile bütçesine katkıda bulunmak için düğün salonlarında hem akordiyon hem de saksafon ile müzik de yapar. Babası görev yerinde eğitim verirken bando şefliği de yapar; aynı zamanda Orhan Sezener’in Hava Kuvvetleri bünyesinde kurduğu big band’de müzik yapar. Merih Dumlu da ilk kez 3 yaşındayken babası ile birlikte Erzincan’da sahneye çıkar ve babasına marakas ile eşlik eder.

Merih Dumlu, müziğe erken yaşlarda piyano dersleri alarak başladı. 1965-66 döneminde Ankara’da amatör olarak çalmaya başladı. Liseden mezun olduktan sonra 1967 yılında İstanbul Üniversitesi İstanbul Hukuk Fakültesini kazandı. 1 yıl kadar hukuk fakültesine devam etse de müzikle ilgilendiğinden dolayı okulu bıraktı. Bu yüzden Yüksek Gazetecilik Okuluna başladı ve 1973 yılında buradan mezun oldu. 1973 yılında yıl çıkan kanundan yararlanarak kısa dönem askerlik yaparak tekrar müziğe döndü.

Piyanodaki eğitimini Beyer Metodunu bir madamdan aldığı derslerle tamamladı. Bu metot basit gibi başlayıp Bach etütleri son bulan bir nevi piyanonun anayasasıdır. Bu metotla piyanoda fa ve sol anahtarları ile çalmayı öğrenir.

Merih Dumlu, piyano eğitiminin ardından basgitarın yanı sıra kontrabas öğrenmek üzere Tacettin Oltunay’dan ders aldı.

Merih Dumlu, Mehmet Pekün ile beraber 1967 yılında “Vahşiler” grubunu kurar ve bu grupla 1967-1969 arasında çalışır. 1969 yılında baba Erdoğan Altındağ sayesinde, onun davet ettiği Rus konsolosluğunun karşısında yer alan Stüdyo Hayri’de Norayr Demirci ve Ümit Aksu ile ilk kez tanıştı.

Norayr Demirci’nin girişimi ile Şehrazat (müzisyen)’ın seslendirdiği “İki Gölge (“All Hung Up In Your Green Eyes”)-Dün Gece (“I Take It Back”)” adlı 45’lik plak kaydında Supervizörlüğünü Nino Varon’un yaptığı Süheyl Denizci Orkestrası ile müzik ekibinde oldu.

1969-1970 arasında Odeon Plak şirketinde çalışarak, pek çok batı müziği 45’liğinin kayıtlarında session müzisyeni olarak yer aldı. Bunların arasında Nesrin Sipahi’nin “Gel Şarkı Söyle”, İsmet Nedim’in “Adını Anmayacağım” plakları da vardır. Bu plaklarda Süheyl Denizci Orkestrası adı altında ve Norayr Demirci’nin düzenlemeleriyle kayıtlar yaptı.

Norayr Demirci’nin Nesrin Sipahi ile Rusya turnesine çıkması neticesinde Merih Dumlu grubun sahne çalışmalarında yer almaya başladı. Hatta bu ekip Aras Plak için “Köprüden Geçti Gelin-Halimi Sorma-Yağmasın Yağmur-Ayağında Kundura” adlı bir plak da yapar. 3 şarkı bu ekibin elinden çıkmış, Norayr Demirci aranjmanlarıdır.

1970 yılında Levent Altındağ’ın abisi Behiç Altındağ’ın kurduğu “Behiç Altındağ 5” Orkestrası’na katılan Merih Dumlu, Mehmet Pekün (gitar ve solist), Erdoğan Altındağ (bazen davulda yer alırken bazen de menajer olarak), Behiç Altındağ (org), Levent Altındağ (nefesli sazlar ve vibrofon), Timur Fildişi (bateri) ile beraber çalıştı. İstanbul, Samsun gibi yerlerde çalıştılar, Nesrin Topkapı da solistleri idi.

1972 yılından itibaren o dönemde İstanbul Plak stüdyo müzisyeni olarak çalıştı. Kamuran Akkor’un 1972 yılından itibaren”Olur Mu Dersin / Bilemem Bilemem”, 1974-1975 arasında da Falcı, İkimiz Bir Fidanız gibi plak kayıtlarında çaldı. İstanbul Plak’ın bu orkestrası 1972 yılında Günaydın Gazetesinin düzenlediği Altın Mikrofon yarışmasının finalistlerinin de plaklarında çaldı.

Merih Dumlu, Ajda Pekkan’ın “Sana Neler Edeceğim”, “Kimler Geldi Kimler Geçti” gibi hit şarkılarının plak kayıtlarında da çaldı. Yıldırım Gürses’in 1970 başlarında kaydettiği “Sonbahar Yaprakları” gibi Sahibinin Sesi 45’liklerinde de Süheyl Denizci orkestrası üyesi olarak basta yine Merih Dumlu vardır. Zeki Müren’in Grafson’dan çıkan Norayr Demirci aranjmanlı “Beni Terketme-Oğlum” 45’liğinde de yer aldı.

1973 yılında Erol Büyükburç’un Süheyl Denizci orkestrası eşliğine kaydettiği Saner Plak yapımı Zambaklar Açarken-Elbet Bir Gün Buluşacağız” plağında da Merih Dumlu çalmaktadır.

Merih Dumlu 1973 yılında Mustafa Özkent ve Orkestrasında; Mustafa Özkent (gitar, aranjmanlar), Cahit Oben (gitar), Merih Dumlu (bas gitar) ve Ümit Aksu (organ) ile birlikte “Gençlik İle Elele” adlı albümü çıkarmıştır.

Merih Dumlu plaklarda genelikle Süheyl Denizci Orkestrasının elemanı olarak görülse de bu dönemde sahne olarak Behiç Altındağ ve akabinde Ferdi Özbeğen Orkestrasının bir müzisyeni oldu. Ferdi Özbeğen ile 1973 sonuna kadar birlikte çalıştı.

1975 yılında Hey Dergisi tarafından düzenlenen konserlerde Süheyl Denizci Orkestrası içinde olarak Ajda Pekkan, Anne Marie David, Mouth and Mc Neal, Christian Adam, Jean-François Michael gibi isimlere eşlik etti.

1975 yılında Seyyal Taner ile turne yaparlar. 1975 yılında Ayten Alpman’ın o yılın San Remo şarkıları “Birazcık Umut-Kimbilir Kim var yanında”yı yorumladığı 45’likte Süheyl Denizci orkestrası olarak eşlik etti. 1975 yılında Ayla Dikmen’in ikinci uzunçalarında da bas çaldı.

Merih Dumlu 1976 yılında Faruk Akel Orkestrası ile çalıştı. Bu orkestra ile hem serbest hem de Selçuk Ural’a eşlik ettiler. 1976 yılında Selda Bağcan’nın “Vurulduk Ey Halkım” uzunçalarında bas gitar çaldı.

1977 yılında Mustafa Özkent’in yeni kurduğu Orkestrasında bas gitar çalmaya başladı. Org ve çello Celal Başaran, gitar Mustafa Özkent, davulda Erdem Girgin, nefeslilerde Engin Erge ve Metin Çotal orkestranın diğer müzisyenleridir. Bu orkestra ile Neşe Karaböcek’in assolist olduğu bir kadroda gazino çalışmaları yapar; bunun yanısıra Ayla Algan’ın ikinci pop albümü “Aşka Veda”da Mustafa Özkent düzenlemesiyle şarkıcıya eşlik eder. Yıldırım Gürses’in 1977 sonunda yayınlanan ilk uzunçaları “Gençliğe Veda”da da yine aynı ekip vardır.

Merih Dumlu 1978 yılında ilk aranjörlük deneyimini arkadaşı Mehmet Pekün’ün “Zor Dostum Zor-Kalbime Sor” adlı 45’liğinde yaptı. Daha sonra Mehmet Pekün’ün 1980’de Kent Plak’tan çıkan ilk uzunçaları “Sabret Dostum” ve akabinde 1982 yılında yayımlanan arabesk albümleri “Arabesk” ve “Canım Gibisin”de de aranjör olarak yer aldı.

Merih Dumlu 1978 yılında Hurşit Yenigün’ün yazdığı aranjmanını yaptığı Sezen Aksu’nun “Serçe” albümünde bas çaldı.

1979 yılında yayınlanan “İstanbul Çalgıcıları / İstanbul Şarkıcıları– Disco Fasıl 1” uzunçalarında müzik ekibinde yer aldı. Bu albüm başta Kemal Sunal filmleri olmak üzere pek çok filmde soundtrack olarak kullanıldı.

1970’ler boyunca pek çok şarkıcının sahne aranjmanlarını Merih Dumlu yapar. Bunların arasında; Mine Koşan, Erol Evgin, Semiha Yankı, Nilüfer, Sezen Aksu, Seyyal Taner, Metin Ersoy ve Füsun Önal da vardır. Hem İzmir Fuarında hem de diğer gazino konserlerinde partisyon notalarını yazar. Atilla Aksel’le birlikte Aylin Urgal’a eşi Birol Soyurgal’ın kuruduğu orkestra ile eşlik ederler. Yine Atilla Aksel’le Nişantaşı’nda bir kulüpte Rum şarkıcı Depi’ye de eşlik ederler. Bu dönemde Selami Şahin, Tanju Okan, Gülden Karaböcek ile de sahne çalışmaları olur.

1980 yılında piyanist şantör olarak İsrail’e de giden Merih Dumlu, Tel Aviv’de Madan Arianna’da çaldı. İki aylık bu çalışmadan sonra İstanbul’a döndü.

1981 yılında Taner Olcay’ın kurduğu Ritm 69’da çalmaya başladı. Bu orkestra, Türküola sponsorluğunda Nazan Şoray ile birlikte bir Almanya turnesi yaptı.

1982 yılında Ferdi Özbeğen için Osman İşmen’in Devlet Senfoni sanatçılarının da yer aldığı büyük orkestrada bas çalar. Merih Dumlu’nun Ferdi Özbeğen ile işbirliği, Ferdi Özbeğen’in 28 Ocak 2013 tarihindeki vefatına kadar devam etti. Bu işbirliği bazen birlikte çalma, bazen de sahne aranjmanlarını ve notalarını hazırlama şeklindedir.

Merih Dumlu, 1982-1984 arasında Mehmet Pekün’ün plak aranjmanlarını yaparken bir yandan da çift klavye olarak sahne alırlar. Orhan Gencebay’ın 1980’lerde yayınlanan bazı uzunçalarlarında bas çalar.

1985 yılında davulda o dönem “milli damat” olarak adlandırılan Asım Ekren’in de olduğu bir orkestra ile İzmir Fuarında Güngör Bayrak ve bir başka “milli damat” olan Osman Yağmurdereli’ye eşlik eder.

1988 yılında ilginç projede de aranjör olarak Merih Dumlu’yu görürüz. Diyanet İşleri başkanlığı için hazırlanan Emre adlı çizgi film için Yıldırım Gürses’in bestelediği film müziklerinin aranjmanlarını yine Dumlu üstlenmiştir.

1990’ların başında Özcan Deniz, Of Aman Nalan, Levent Yüksel, Sertab Erener ve Adnan Şenses ile Almanya turnesine çıkar. Turnede Özcan Deniz için de nota yazar.

1990’lar ve 2000’lerde Gülben Ergen ve Hülya Avşar’a sahnede ve ekstralarda eşlik etti.

2000’lerin hemen başında Sinan Çetin’in “reality show”u “Film Gibi”nin orkestrası Antik Set’in şefi ve aranjörü olarak çalıştı.

Sinan Çetin ile başlayan işbirliği kapsamında Propaganda II filminin müzikleri ve farklı Sinan Çetin çalışmalarına müzikal skor hazırlama gibi faaliyetlerde de bulunur. 2020 yılında da yine Sinan Çetin’in Sus filminin skorlarını besteler ve kaydeder.

2008 yılında Orkestra Elite’i kuran Merih Dumlu, Seda Sayan’ın “Sabah Sabah” adlı programında ve Esra Ceyhan’ın aynı dönem öğleden sonra yaptığı “A’dan Z’ye” programında da program orkestrası olarak yer aldı.[[[

Kaynak:Biyografi.info

Merih Dumlu için yapılan aramalar

Merih Dumlu, Merih Dumlu biyografi, Merih Dumlu hayatı, Merih Dumlu özgeçmişi, Merih Dumlu hakkında, Merih Dumlu doğum yeri, Merih Dumlu fotoğraf, Merih Dumlu video, Merih Dumlu resim, Merih Dumlu kimdir?, Merih Dumlu kaç yaşında?, Merih Dumlu nereli, Merih Dumlu memleketi