Emre Koyuncuoğlu
Emre Koyuncuoğlu Biyografisi
Emre Koyuncuoğlu, üniversite döneminde 1987 yılında arkadaşlarıyla “Yeşil Üzümler Hareket Tiyatrosu”nu kurdu. 1997 yılına kadar çok sayıda performans ve koreografi gerçekleştirmiştir.
Emre Koyuncuoğlu, 11 Kasım 1997 tarihindeki kuruluşundan 2010 yılına kadar Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatrosu’nun sanatçı kadrosunda yer aldı. Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatrosu’nda ilk yönetmenliğini Matei Visniec’in yazdığı “Mutfak Kazaları” oyunuyla 1998 yılında yapan Emre Koyuncuoğlu, bu ilk çalışmasıyla yurtiçi ve yurtdışı birçok festivale davet aldı.
1999 yılında İngiltere Royal Court Tiyatrosu’nun “Uluslararası Genç Yönetmen ve Yazarlar” programına Türkiye’den ilk kez davet alan genç yönetmen sıfatıyla katıldı.
2000 yılında yönetmenliğini yaptığı ikinci oyunu, yazarlığını Özen Yula’nın yaptığı “Hayat Devam Ediyor” oyunu İstanbul ve Kocaeli Şehir Tiyatroları’nın ilk kez bir proje için ortak yapım desteğini aldı. “Hayat Devam ediyor” projesini İstanbul Babylon’da, SDKM’de ve British Council’ın desteğiyle Londra’da Battelsea Arts Center’da sahnelemiş, uluslararası tiyatro dergilerinde (Fransa, Almanya, Britanya ve Amerika yayınlarında) övgü dolu eleştiriler almıştır. 2000’de Aslıhan Ünlü’nün “Axis Mundi” oyununu da bir başka uluslararası bir proje için sahnedi.
2000 yılında Fransa’nın Mantes La Jolie kentinde düzenlenmekte olan “Collectif 12” Tiyatro Festivali’ne 5 Fransız oyuncu için yazıp yönettiği “Gariban” oyununu hazırladı. 2001 yılında ITI Berlin’den (International Theatre Institute) aldığı bursla Berlin Schaubühne’de Thomas Ostermeier’ın sahnelediği “Süpermarket” oyununda reji asistanlığı yaptı. 2002 yılında, Sarah Kane’nin “Kıvranış” ve “Psikoz 4.48” oyunlarının Türkiye prömiyerini gerçekleştirdi.
2003-2005 yılları arasında “Home Sweet Home” oyununu sırayla Diyarbakır, Brüksel, Istanbul, Hamburg, Loule ve Berlin’de sahnelendi. Oyun her gittiği şehirde oranın sanatçılarıyla yeniden yorumlanıp sahnelendi. Birçok uluslararası kurum ve kuruluş projeye ortak girdi.
2002 yılında Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatrosu’nda Özen Yula’nın ‘Kırmızı Yorgunları’ oyununun rejisini, 2004’de Conor Mc Phearson’un “Geçit Yok” oyununun çevirisini ve rejisini üstlendi. Ayrıca, 2008’de,10. yüzyıl Türkleri’nden kalma bir fal metni olan “Irk Bitig”i sahneye uyarladı ve yönetti. Oyun, Makedonya’nın Ustrumca kentinde gerçekleşen 17. Uluslararası Oda Tiyatrosu “Festival En İyi Oyunu Ödülü’nü aldı.
2006 yılında DOT tiyatroda Carly Churchill’in “Çok Uzak”ını, 2008’de David Harrower’ın “Karatavuk”unu çevirip sahneledi. 2006’da Garajistanbul’da sahnelenen “Arıza” oyunu daha sonra Berlin Hebbel Tiyatrosu’nda oynandı. 2006 Uluslararası Sinop Bienali’ne ülkenin resmi olmayan yakın politik tarihini aktaran bir belgesel tiyatro, “Sinop Kominükasyonu” oyununu yazdı, tarihi hapisanede sahneledi. 2007’de Lush Otel’de Lush Tiyatro’yu kurup, otel tiyatro kavramı için “Kendine Ait Oda No:104” oyununu yazdı ve yönetti.
2008-2009 tiyatro sezonunda Eskişehir Şehir Tiyatroları için Tennessee Williams’ın “Sırça Kümes”ini sahneledi. 2009 yılında Porto’da Tobias Hering’le “Porto-Communidade”yi gerçekleştirdi. 2010 yılında Almanya Freiburg Şehir Tiyatrosu’nun repertuvarı için Gotthold Ephraim Lessing’in “Bilge Nathan”ını uyarlayıp, Alman oyuncularla sahneledi. Oyun tiyatronun repertuvarında iki sezon oynadı.
1994-2018 yılları arasında ulusal ve uluslararası pek çok bağımsız sahne projesinde görev aldı. 2009 yılının Kasım ayında davetle İstanbul B.B. Şehir Tiyatroları'na rejisör olarak geçti ve 2010 yılında Çağdaş Gösteri Sanatları Merkezi'ni kurdu. 2010-2014 arası birçok atölye etkinlik gösteri düzenledi. Yurtiçi ve yutdışında birçok şehirde oranın seyircisine, davet edildiği tiyatroya ya da mekâna ait işler projeler gerçekleştirdi. Birçok üniversitede eğitmenlik de yaparak ders verdi.
Emre Koyuncuoğlu, 1998 yılında Perihan Mağden’in “Mutfak Kazaları”nı, 2000 yılında Özen Yula’nın “Hayat Devam Ediyor” ve Aslıhan Ünlü’nün ‘Axis Mundi’sini sahneledi.
Fransa’da kendi yazıp-yönettiği “Gariban”ı, Sarah Kane’nin ‘Kıvranış’ını ve ‘Psikoz 4.48’ini, kendi yazıp, sahnelediği Brüksel'de düzenlenen Kunsten des Artes ve Berlin'de her yıl düzenlenen çağdaş dans festivali “Tanz im August” prodüksiyonu olan ‘Home Sweet Home’, Özen Yula’nın ‘Kırmızı Yorgunları’ ve Conor Mc Phearson’un “Geçit Yok”un çevirisi ve rejisini gerçekleştirdi.
Makedonya’da Strumica Tiyatro Festivali’nde En Yenilikçi Oyun ödülünü alan “Irk Bitig”i sahneye uyarladı, yönetti. 2006’da DOT’da Carly Churchill’in “Çok Uzak”ını, 2008’de David Harrower’ın “Karatavuk”unu çevirip sahneledi. 2006’da Hebbel Tiyatrosu’nda “Arıza” oyununu ve 2006 Sinopale için tarihi hapisane için Sinop Kominükasyonu” yazdı, sahneledi. 2007’de bir otel için “Kendine ait Oda No:104”ü yazdı, yönetti.
2008 yılında 13. Uluslararası Istanbul Tiyatro Festivali’nde ilk kez ülkemizde internet üzerinden de canlı seyredilebilen bir oyun olarak tarihe geçen ‘İçtima-i Hakiki’yi kurgulayıp, sahneledi.
2012 yılında İstanbul B.B. Şehir Tiyatroları’nda Henrik Ibsen’in ‘Hedda Gabler’ini Başak Erzi ile çevirip, sahneledi. 2013 yılında Arthur Miller’ın “Bedel”ini ve 2014 yılında Salt Beyoğlu’nda bir performans olarak Sevim Burak’ın “Afrika Dansı”ını gerçekleştirdi. 2015 yılında Polonya’nın Jan Kochanowski Tiyatrosu’nda “Proust- Pamuk Bellek” için sahne metni yazdı, yönetti.
Haldun Taner’in eserlerinden “Devekuşlu Kabare” metnini derledi.
Emre Koyuncuoğlu, 2015-2019 yıllarında Sakıp Sabancı Müzesi'nde Müzede Sahne Etkinliği kuratörlüğünü üstlendi. 2016 yılında Sakıp Sabancı Müzesi’nde Bertolt Brecht’in Kafkas Tebesir Dairesi’nden yola çıkarak “Punta Atmak”ı gerçekleştirdi. 2017-2022 yılları arasında Sakıp Sabancı Müzesi’nde ülkemizde ilk kez tematik gösteri sanatları festivali “Müzede Sahne”nin küratörlüğünü gerçekleştirdi.
Zeliha Berksoy, Ayla Algan, Zuhal Olcay'la, Birhan Keskin, Didem Madak ve Gülten Akın için özel projeler geliştirdi.
2017 yılında Almanya'da Freiburg Şehir Tiyatrosu için “Silent Migration”ı yazdı, sahneledi. 2020’de Şirin Gürbüz’ün “Kimse Öyle Şeyler Konuşmuyor Artık” oyunu İstanbul B.B. Şehir Tiyatroları'nda sahneledi.
20 Nisan 2023 tarihinde Münih Kammerspiele'de Halide Edip Adıvar’ın hayatından alıntılarla yazılmış olan “Halide. Words of Flame” (Halide: Ateşten Kelimeler) oyununu yazıp yönetti.
2 Haziran 2023 tarihinde Yeni Tiyatro Dergisi’nin 10. Emek ve Başarı Ödülleri kapsamında Halide Edip Adıvar üzerine yazdığı ve yönettiği Halide: Words of Flame (Halide: Ateşten Kelimeler) oyunu ile “Uluslararası Başarı Ödülü”nü aldı.
Koç Üniversitesi’nde sahne dersleri vermekte olan Emre Koyuncuoğlu, halen tiyatro, gösteri, performans, oyun metni, video film, kısa film, dans koreografileri gibi alanlarda işler üretmektedir.
Kaynak:Biyografi.info
Emre Koyuncuoğlu için yapılan aramalar
Emre Koyuncuoğlu, Emre Koyuncuoğlu biyografi, Emre Koyuncuoğlu hayatı, Emre Koyuncuoğlu özgeçmişi, Emre Koyuncuoğlu hakkında, Emre Koyuncuoğlu doğum yeri, Emre Koyuncuoğlu fotoğraf, Emre Koyuncuoğlu video, Emre Koyuncuoğlu resim, Emre Koyuncuoğlu kimdir?, Emre Koyuncuoğlu kaç yaşında?, Emre Koyuncuoğlu nereli, Emre Koyuncuoğlu memleketi
- Daniel Dubois Dün
- Hamza Aydoğdu 29 Kasım
- Mahmut Arıkan 27 Kasım
- Dick Schoof 24 Kasım
- Pavel Durov 15 Kasım
- Aleksandr Lukaşenko 14 Kasım
- Cihat Aral 11 Kasım
- John Napier 425
- Emrah Lafçı 246
- Emre Kocadağ 175
- Nevzat Demir 110
- Cemil Kazancı 98
- Acun Ilıcalı 97
- Orhan Kaplan 97
- Gülben Ergen 92
- Aslan Özcan 87
- Nazanin Boniadi 86
- Charlotte Gainsbourg 83
- Ekrem Açıkel 77
- John Cena 76
- Recep Tayyip Erdoğan 75
- Mustafa Kemal ATATÜRK 73
- Charlotte Gainsbourg 83
- John Cena 76
- Aslan Özcan 87
- Emrah Lafçı 246
- Akira Kurosawa 59
- Nabi 70
- Onur Osman 65
- Sezen Aksu 70
- Orhan Kaplan 97
- İvana Sert 51